Pytania, jakie powinien sobie zadać pracodawca​ w kontekście L4.

Każda forma działalności biznesowej ma u podstaw przynoszenie zysku. W pewnym momencie rozwoju działalności pojawia się konieczność zatrudnienia pracowników, a wraz z nimi koszty. Jednym z nich jest koszt nieobecności pracownika w pracy.

 

Zaplanowane zadania produkcyjne trzeba zrealizować, więc jeśli przewidzianej w grafiku osoby nie ma, pozostaje nam zatrudnienie pracownika tymczasowego, obciążenie dodatkowymi obowiązkami innego pracownika lub uruchomienie nadgodzin.

 

Stąd pierwsze istotne pytanie: na jakiej wysokości absencję mnie stać?

 

Faktem jest, że każdemu z nas zdarza się zachorować. Z punktu widzenia prowadzenia biznesu ważne jest pytanie: czy mój poziom absencji nie jest zbyt wysoki?

 

Problemem jest znalezienie właściwego punktu odniesienia – benchmarku z podobnymi do naszego podmiotami. I tutaj kolejny problem: w jaki sposób mierzą one absencję? Warto tutaj skorzystać z oferowanej przez Conperio usługi – indeks absencji chorobowej. Nasza baza zawiera dane z blisko setki podmiotów. Wskaźnik absencji dla wszystkich podmiotów jest liczony według jednakowej metodyki z dostarczonych danych surowych. 

 

Jeśli uznamy, że poziom absencji jest dla nas zbyt wysoki i generuje ona zbyt wysokie koszty, należy zadać sobie pytanie: jakiego rodzaju narzędzi użyć do jej ograniczenia?

 

Z naszego doświadczenia audytowego wynika, że benefity płacowe szybko tracą swoją magiczną moc uzdrawiania. Osoby, które nie generują absencji, dalej nie będą tego robiły, a pracownicy, którzy wykorzystują zwolnienia chorobowe niezgodnie z ich przeznaczeniem, nie rezygnują z tego procederu.

 

Kolejnymi istotnymi pytaniami, które należy sobie zadać, są: czy w świadomy sposób tworzymy kulturę absencji chorobowej i nieobecności? Czy jasno określiliśmy zasady obowiązujące w naszej firmie? Czy zapewniliśmy odpowiednie przeszkolenie bezpośrednim przełożonym naszych pracowników?

 

Możemy pomóc w znalezieniu odpowiedzi na każde z tych pytań, jak również zapewnić wsparcie, bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu i współpracy z ogólnopolską bazą klientów.

https://www.youtube.com/watch?v=rTcEQXqF8II

Za chorobą pracownika zawsze idzie spadek odporności w firmie. Głównymi dolegliwościami, których doświadcza Twój biznes, stają się zmniejszona efektywność i wydatki na doraźne leki w postaci zastępstw. Przyda Ci się zastrzyk dobrych praktyk i recepta na zdrowe zasady! Zleć nam pojedynczą weryfikację zwolnienia lekarskiego i dowiedz się więcej o absencjach swoich pracowników! -> https://zamow.conperio.pl/
Kliknij i oceń
Polityka Prywatności
Conperio

Więcej informacji o Polityce Prywatności

Niezbędne pliki cookie

Ściśle niezbędne pliki cookie powinny być włączone przez cały czas, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje dotyczące ustawień plików cookie.

Na podstawie podanych ciasteczek, można je podzielić na ściśle niezbędne i opcjonalne w następujący sposób:

Ściśle niezbędne ciasteczka

  • moove_gdpr_popup: Ciasteczko zarządzające ustawieniami zgody na ciasteczka na stronie. Jest to kluczowe dla zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i RODO, ponieważ pozwala użytkownikom na personalizację i zarządzanie ich preferencjami dotyczącymi ciasteczek. Jest to niezbędne, aby strona mogła pamiętać preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
  • pll_language: Ciasteczko, które zapisuje wybrany język przez użytkownika, co jest niezbędne do zapewnienia spójności językowej podczas przeglądania strony.
Pliki cookie stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najpopularniejsze strony.

  • _ga: Ciasteczko używane przez Google Analytics, które pozwala na identyfikację i rozróżnianie użytkowników strony. Jest wykorzystywane do zbierania anonimowych statystyk i pomaga zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze strony, co pozwala na optymalizację jej zawartości i struktury.
  • _ga_HS73X0XZZ5: Dodatkowe ciasteczko związane z Google Analytics, służące do zbierania danych o interakcjach użytkownika na stronie, które pomagają w dalszej analizie zachowań i preferencji odwiedzających.
  • _gcl_au: Ciasteczko używane przez Google Adsense do testowania skuteczności reklam na stronach, które korzystają z usług Google. Pomaga w optymalizacji wyświetlania reklam na podstawie wcześniejszych wizyt użytkownika na stronie.