Pytania, jakie powinien sobie zadać pracodawca w kontekście L4.
Każda forma działalności biznesowej ma u podstaw przynoszenie zysku. W pewnym momencie rozwoju działalności pojawia się konieczność zatrudnienia pracowników, a wraz z nimi koszty. Jednym z nich jest koszt nieobecności pracownika w pracy.
Zaplanowane zadania produkcyjne trzeba zrealizować, więc jeśli przewidzianej w grafiku osoby nie ma, pozostaje nam zatrudnienie pracownika tymczasowego, obciążenie dodatkowymi obowiązkami innego pracownika lub uruchomienie nadgodzin.
Stąd pierwsze istotne pytanie: na jakiej wysokości absencję mnie stać?
Faktem jest, że każdemu z nas zdarza się zachorować. Z punktu widzenia prowadzenia biznesu ważne jest pytanie: czy mój poziom absencji nie jest zbyt wysoki?
Problemem jest znalezienie właściwego punktu odniesienia – benchmarku z podobnymi do naszego podmiotami. I tutaj kolejny problem: w jaki sposób mierzą one absencję? Warto tutaj skorzystać z oferowanej przez Conperio usługi – indeks absencji chorobowej. Nasza baza zawiera dane z blisko setki podmiotów. Wskaźnik absencji dla wszystkich podmiotów jest liczony według jednakowej metodyki z dostarczonych danych surowych.
Jeśli uznamy, że poziom absencji jest dla nas zbyt wysoki i generuje ona zbyt wysokie koszty, należy zadać sobie pytanie: jakiego rodzaju narzędzi użyć do jej ograniczenia?
Z naszego doświadczenia audytowego wynika, że benefity płacowe szybko tracą swoją magiczną moc uzdrawiania. Osoby, które nie generują absencji, dalej nie będą tego robiły, a pracownicy, którzy wykorzystują zwolnienia chorobowe niezgodnie z ich przeznaczeniem, nie rezygnują z tego procederu.
Kolejnymi istotnymi pytaniami, które należy sobie zadać, są: czy w świadomy sposób tworzymy kulturę absencji chorobowej i nieobecności? Czy jasno określiliśmy zasady obowiązujące w naszej firmie? Czy zapewniliśmy odpowiednie przeszkolenie bezpośrednim przełożonym naszych pracowników?
Możemy pomóc w znalezieniu odpowiedzi na każde z tych pytań, jak również zapewnić wsparcie, bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu i współpracy z ogólnopolską bazą klientów.
https://www.youtube.com/watch?v=rTcEQXqF8II
—