Do tej pory, zliczanie wskaźnika absencji
odbywało się przez skomplikowany proces
wyciągania danych z Excela – wyniki
prezentowane w tej formie są ubogie i
nieprecyzyjne, nie dają możliwości dalszej
analizy i wnioskowania.
Jako odpowiedź na zgłoszone przez naszych
Klientów potrzeby, powstał Pulpit Absencji.
Mało danych wejściowych – Stan zatrudnienia,
ZUS PUE
Aplikacja napisana w technologii pozwalającej na wyświetlenie danych od ogólnych, do bardzo szczegółowych – na
wskaźnik absencji mają wpływ poszczególni pracownicy i ich udział w generowaniu wartości absencji jest
scharakteryzowany indywidualnie
Pulpit Absencji to narzędzie które w czasie rzeczywistym przelicza nie tylko wskaźnik, ale i:
podaje wartości autorskiego systemu
typowania zwolnień do kontroli Conperio
stworzonego w oparciu o skomplikowane
algorytmy własnego autorstwa (indywidualny
wskaźnik wyliczany na podstawie takich danych
jak:
długości trwania zwolnień, ich powtarzalności,
wskazania lekarskiego, analizy kalendarzowej
uwzględniającej zwolnienia w dni wolne i szereg
innych stanowiących składowe całego systemu
typowania.
Otóż odpowiedzialność za wskaźnik absencji jest niesłusznie przypisywany w całości działom HR. Typowe Analizy
tradycyjnymi narzędziami są długotrwałe i czasochłonne, Pulpit zawiera wszystkie dane i odpowiedzi, stanowi
natychmiastowe źródło informacji i daje możliwość ich adresowania do właściwych struktur.
Dodatkowo pulpit daje możliwości kształtowania polityki personalnej w oparciu o dane.
Oprócz tego, daje bardzo głęboki wgląd od ogólnego wskaźnika, szczegółowy udział pracowników – wspiera decyzyjność
na najwyższych poziomach w oparciu o faktyczne dane, eliminując subiektywne odczucia bezpośrednich przełożonych i
opinii na temat danej osoby.
W oparciu o tak szczegółową analizę, można błyskawicznie zapobiegać nieprawidłowościom w obszarze absencji – osobę
wykazującą niepokojące tendencje można skierować bezpośrednio z aplikacji do kontroli zwolnienia chorobowego.
Dodatkowo aplikacja zapewnia merytoryczne wsparcie liczbowe w zakresie prowadzenia rozmów poabsencyjnych i
korygujących – dając wgląd przez roczny wskaźnik absencji chorobowej, długość trwania, wskazania lekarskie, ilość
zwolnień i odniesienie do tła zakładu.