(Polski) Rozmowy poabsencyjne i korygujące – sprawdź, jak rozmawiać z pracownikami.

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wśród działań które może podjąć pracodawca, aby zarządzać absencją w swoim przedsiębiorstwie znajdują się rozmowy poabsencyjne i korygujące.

Warto je prowadzić z kilku względów – po pierwsze, dajemy czytelny sygnał o naszym zainteresowaniu. Szczere zainteresowanie ze strony pracodawcy, pozwala pomóc w trudnych sytuacjach – utrudniony dostęp do leczenia, wysokie koszty, problemy natury logistycznej. Jeśli mamy możliwość zaangażować się w tego rodzaju pomoc, to szczerze do tego zachęcam.

W przypadku zwolnień które rodzą pytania o zasadność i dodatkowo mamy podejrzenia co do sposobu ich wykorzystania, możemy w ten sposób zwrócić uwagę na zaobserwowane nieprawidłowości.

Istotną kwestią, jest zabranie głosu. Zazwyczaj zgoda oznacza milczenie, co w przypadku zauważalnych problemów z absencją, nie jest najlepszą postawą.

W przypadku rozmów poabsencyjnych ważne jest, aby prowadziła ją osobą, na której spoczywa własność tego procesu. W dużych firmach utarło się, że jest to dział HR. W naszej ocenie, skuteczniejsze są rozmowy w oparciu o osoby, do których faktycznie należy proces – bezpośrednich przełożonych. To oni mają największy wpływ na kształtowanie się relacji w grupie, nastawienie, czy też zaangażowanie w pracę. Własność problemu absencji powinna leżeć po stronie przełożonego, to on spędza z naszymi pracownikami najwięcej czasu i najlepiej ich zna. Dział HR powinien działać jako ewentualny doradca, źródło odpowiednich narzędzi i rozliczania procesu. Każdy sensownie wdrożony proces, powinien mieć punkt w którym można zbadać jego jakość, stąd potrzeba weryfikacji sposobu prowadzenia rozmów -rozliczenia procesu.

Ważną kwestią są kryteria prowadzenia rozmów poabsencyjnych – nie warto prowadzić ich dla całości absencji w firmie, powinno być to działanie realizowane w oparciu o wytyczone wcześniej progi i analizę nieobecności.

Rozmowy korygujące są wyeskalowaną formą prowadzenia rozmowy poabsencyjnej – stosujemy je wtedy, kiedy w trakcie kontroli zwolnienia doszło do naruszeń, pojawiły się nieusprawiedliwione nieobecności, lub inne niepożądane zachowania. Są one prowadzone w sposób indywidualnie dobierany do danego pracownika i problemu.

Ze względu na prowadzone w zakresie rozmów poabsencyjnych i korygujących szkolenia, posiadamy szerokie doświadczenie i wypracowany model, zapraszamy do współpracy.

Za chorobą pracownika zawsze idzie spadek odporności w firmie. Głównymi dolegliwościami, których doświadcza Twój biznes, stają się zmniejszona efektywność i wydatki na doraźne leki w postaci zastępstw. Przyda Ci się zastrzyk dobrych praktyk i recepta na zdrowe zasady! Zleć nam pojedynczą weryfikację zwolnienia lekarskiego i dowiedz się więcej o absencjach swoich pracowników! -> https://zamow.conperio.pl/