wspólne oglądanie meczu a l4

Mundial w Katarze a „L4” w Polsce, zaskakujące dane firmy Conperio

Mundial na „L4”? Jak wynika z danych Conperio, największej polskiej firmy doradczej zajmującej się problematyką absencji chorobowych, w trakcie rozgrywania piłkarskich Mistrzostw Świata w Katarze, odsetek pracowników przebywających na zwolnieniach lekarskich zwiększył się w niektórych zakładach pracy nawet o 12 %. Kontrolerzy szczególne wzrosty odnotowali wśród pracowników dużych przedsiębiorstw produkcyjnych, w których mężczyźni stanowią około 68 % załogi.

 

Dane Conperio obejmują okres od 22 listopada 2022 roku (pierwszy mecz reprezentacji Polski z Meksykiem), do 18 grudnia 2022 roku (finałowy mecz Argentyna – Francja). Pod lupę wzięte zostały duże zakłady produkcyjne, zatrudniające od 500 do ponad 1500 pracowników, na terenie całego kraju. W firmach, w których absencja kształtuje się w ciągu roku średnio na poziomie poniżej 10%, w tym czasie bardzo często osiągała dwucyfrowe wskaźniki.

 

– Szacujemy, że to właśnie mundial w Katarze przyczynił się do wzrostów absencji chorobowej wśród pracowników, tym bardziej że był to okres przed szczytem sezonowych zachorowań na grypę. Po raz pierwszy w historii największa piłkarska impreza na świecie odbyła się późną jesienią. Część spotkań rozgrywanych było w godzinach porannych oraz wczesno-popołudniowych. Dla spragnionych emocji kibiców, w wielu przypadkach pobranie fikcyjnego „L4” mogło być jedyną szansą, by bez przeszkód oglądać mecze i kibicować swoim ulubionym drużynom. Nie bez znaczenia pozostaje z pewnością fakt, że udział w imprezie czterolecia wzięła również reprezentacja Polski mówi Mikołaj Zając, ekspert rynku pracy, prezes Conperio.

 

I jak dodaje, część współpracujących z jego firmą pracodawców, skarżyło się w trakcie mistrzostw także na spadek efektywności wśród niektórych pracowników.

 

– Oceniamy, że pracownicy którzy podczas trwania mundialu pozostali w pracy, poświęcali od kilkunastu do kilkudziesięciu minut dziennie na sprawdzanie wyników, oglądanie meczów w internecie czy słuchanie opinii specjalistów dodaje Mikołaj Zając.

 

Zdaniem eksperta rynku pracy, obecnie, w dużej mierze za sprawą popularnych teleporad, pobranie „L4” nie stanowi dla pracowników większego problemu i tak naprawdę dostępne jest „od ręki”. Mikołaj Zając przypomina jednocześnie, że każde, nawet nieznaczne wzrosty wskaźników absencji chorobowych, to wymierne straty zarówno dla pracodawców jak i gospodarki.

Kliknij i oceń
Polityka Prywatności
Conperio

Więcej informacji o Polityce Prywatności

Niezbędne pliki cookie

Ściśle niezbędne pliki cookie powinny być włączone przez cały czas, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje dotyczące ustawień plików cookie.

Na podstawie podanych ciasteczek, można je podzielić na ściśle niezbędne i opcjonalne w następujący sposób:

Ściśle niezbędne ciasteczka

  • moove_gdpr_popup: Ciasteczko zarządzające ustawieniami zgody na ciasteczka na stronie. Jest to kluczowe dla zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i RODO, ponieważ pozwala użytkownikom na personalizację i zarządzanie ich preferencjami dotyczącymi ciasteczek. Jest to niezbędne, aby strona mogła pamiętać preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
  • pll_language: Ciasteczko, które zapisuje wybrany język przez użytkownika, co jest niezbędne do zapewnienia spójności językowej podczas przeglądania strony.
Pliki cookie stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najpopularniejsze strony.

  • _ga: Ciasteczko używane przez Google Analytics, które pozwala na identyfikację i rozróżnianie użytkowników strony. Jest wykorzystywane do zbierania anonimowych statystyk i pomaga zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze strony, co pozwala na optymalizację jej zawartości i struktury.
  • _ga_HS73X0XZZ5: Dodatkowe ciasteczko związane z Google Analytics, służące do zbierania danych o interakcjach użytkownika na stronie, które pomagają w dalszej analizie zachowań i preferencji odwiedzających.
  • _gcl_au: Ciasteczko używane przez Google Adsense do testowania skuteczności reklam na stronach, które korzystają z usług Google. Pomaga w optymalizacji wyświetlania reklam na podstawie wcześniejszych wizyt użytkownika na stronie.