Pierwsze kontrole chorobowego wśród Polaków zatrudnionych zagranicą

Pierwszym przedsiębiorstwem działającym za granicą naszego kraju, które zdecydowało się na weryfikację polskich pracowników przebywających na zwolnieniach lekarskich jest niemiecka firma działająca w branży spożywczej. Projektem zajmie się największa i najbardziej doświadczona w problematyce absencji chorobowej firma konsultingowa na polskim rynku – Conperio. 

 

W zatrudniającej około 500 osób firmie z Niemiec znaczną część kadry stanowią Polacy. Celem ustabilizowania poziomu absencji chorobowej zdecydowano się na wprowadzenie działań kontrolnych, które będą prowadzone na terenie Polski. Umowa pomiędzy firmami została podpisana bezterminowo.

 

Klient z Niemiec nawiązał z nami współpracę, ponieważ zauważył podwyższony poziom absencji chorobowej wśród pracowników z Polski i prowadząc świadomą politykę kadrową zdecydował się na zaadresowanie tego problemu. Cieszymy się, że zwrócono się właśnie do nas, doceniając efekty naszej pracy u klientów z na terenie całego kraju – komentuje prezes Conperio, Mikołaj Zając.

 

Prowadzone przez nas działania terenowe polegają na weryfikacji pracowników przebywających na zwolnieniach lekarskich pod kątem tego, jak wykorzystują L4. Badamy szczególnie to, czy w trakcie chorobowego nie podejmują oni dodatkowej pracy lub nie wykorzystują zwolnienia lekarskiego w inny niezgody z jego przeznaczeniem sposób. W naszej pracy priorytetem jest zachowanie najwyższej jakości standardów etycznych. Na kontrolę pracownika składa się wizyta w jego miejscu zamieszkania, w trakcie której przeprowadzana jest rozmowa na temat przyczyn absencji, zbieramy również opinie pracowników dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa. Nasze działania powodują skrócenie średniego czasu trwania zwolnień i przywrócenie naturalnego poziomu absencji. Pracownicy szybciej wracają do zdrowia i swoich obowiązków w firmie, przebywają na zwolnieniu lekarskim tyle czasu, ile jest niezbędne, żeby powrócić do pełnej sprawności. Efektem naszej pracy są również podpowiedzi i rozwiązania optymalizujące poziom absencji w firmie. W trakcie współpracy z klientami identyfikujemy główne obszary i przyczyny powstawania absencji. Staramy się wskazać, w oparciu o opinie pracowników oraz know-how z innych zakładów, co można zmienić lub poprawić. – wyjaśnia Mikołaj Zając.

Kliknij i oceń
Polityka Prywatności
Conperio

Więcej informacji o Polityce Prywatności

Niezbędne pliki cookie

Ściśle niezbędne pliki cookie powinny być włączone przez cały czas, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje dotyczące ustawień plików cookie.

Na podstawie podanych ciasteczek, można je podzielić na ściśle niezbędne i opcjonalne w następujący sposób:

Ściśle niezbędne ciasteczka

  • moove_gdpr_popup: Ciasteczko zarządzające ustawieniami zgody na ciasteczka na stronie. Jest to kluczowe dla zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i RODO, ponieważ pozwala użytkownikom na personalizację i zarządzanie ich preferencjami dotyczącymi ciasteczek. Jest to niezbędne, aby strona mogła pamiętać preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
  • pll_language: Ciasteczko, które zapisuje wybrany język przez użytkownika, co jest niezbędne do zapewnienia spójności językowej podczas przeglądania strony.
Pliki cookie stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najpopularniejsze strony.

  • _ga: Ciasteczko używane przez Google Analytics, które pozwala na identyfikację i rozróżnianie użytkowników strony. Jest wykorzystywane do zbierania anonimowych statystyk i pomaga zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze strony, co pozwala na optymalizację jej zawartości i struktury.
  • _ga_HS73X0XZZ5: Dodatkowe ciasteczko związane z Google Analytics, służące do zbierania danych o interakcjach użytkownika na stronie, które pomagają w dalszej analizie zachowań i preferencji odwiedzających.
  • _gcl_au: Ciasteczko używane przez Google Adsense do testowania skuteczności reklam na stronach, które korzystają z usług Google. Pomaga w optymalizacji wyświetlania reklam na podstawie wcześniejszych wizyt użytkownika na stronie.