Problem absencji chorobowej dotyka pracodawców ze wszystkich obszarów rynku

[:pl]Eksperci z firmy Conperio, najbardziej doświadczonej w problematyce absencji chorobowej firmy konsultingowej na polskim rynku, przeprowadzili w Centrum Konferencyjnym Golden Floor Tower w Warszawie szkolenie z zarządzania absencją chorobową pracowników. Co znamienne, w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele firm o różnej wielkości i strukturze zatrudnienia z wielu sektorów rynku.

 

Problem absencji chorobowej jest niestety uniwersalny i dotyka zarówno dużych, jak i małych firm, zatrudniających kadrę wysoko wyspecjalizowaną, jak i pracowników z wykształceniem podstawowym. Mierzyć się z nim muszą pracodawcy dysponujący starzejącym się personelem, a także młodymi pracownikami wchodzącymi dopiero na rynek pracy. W naszym szkoleniu udział wzięli menadżerowie i specjaliści z działów HR firm zatrudniających od ok. 150 do 20.000 pracowników, z branży spożywczej, produkcyjnej i automotive – komentuje Edyta Grajek-Mosiołek, koordynator procesów zarządzania absencja chorobową w Conperio.

 

W trakcie wieloletniej pracy nad zjawiskiem absencji chorobowej i tworzeniem narzędzi do jej mierzenia, pozwalających na uzyskanie uniwersalnych wskaźników dla różnych firm, Conperio zdobyło wiedzę, którą chce się dzielić z biznesem. Doświadczenie w prowadzeniu audytów absencji pozwoliło na określenie jej trzech podstawowych rodzajów:

  1. Absencja „naturalna” – powodowana faktyczną chorobą;
  2. Absencja „szara” – jej przyczyną jest brak świadomego zarządzania procesami absencji;
  3. Absencja „zawodowa” („patologiczna”) – generowana przez osoby niezainteresowane podejmowaniem czynności zawodowych, które pozostają maksymalnie długo na zwolnieniach chorobowych;

– Każdy z rodzajów absencji ma inną specyfikę i należy mu przedkładać odmienne środki zaradcze. W trakcie szkolenia, przekazujemy wiedzę o budowaniu i wdrażaniu procesów przeciwdziałania nadmiernej absencji. Uczymy też odpowiednio dostosowywać procesy do potrzeb danej organizacji oraz we właściwy sposób ustalać kluczowe wskaźniki efektywności tłumaczy prezes Conperio Mikołaj Zając. – Decyzja o przeprowadzeniu szkoleń z zakresu absencji chorobowej może być punktem zwrotnym w polityce zarządzania kapitałem ludzkim w firmie i znaczącym krokiem w kierunku wymiernych oszczędności dla pracodawcy – dodaje Zając.

Kliknij i oceń
Polityka Prywatności
Conperio

Więcej informacji o Polityce Prywatności

Niezbędne pliki cookie

Ściśle niezbędne pliki cookie powinny być włączone przez cały czas, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje dotyczące ustawień plików cookie.

Na podstawie podanych ciasteczek, można je podzielić na ściśle niezbędne i opcjonalne w następujący sposób:

Ściśle niezbędne ciasteczka

  • moove_gdpr_popup: Ciasteczko zarządzające ustawieniami zgody na ciasteczka na stronie. Jest to kluczowe dla zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i RODO, ponieważ pozwala użytkownikom na personalizację i zarządzanie ich preferencjami dotyczącymi ciasteczek. Jest to niezbędne, aby strona mogła pamiętać preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
  • pll_language: Ciasteczko, które zapisuje wybrany język przez użytkownika, co jest niezbędne do zapewnienia spójności językowej podczas przeglądania strony.
Pliki cookie stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najpopularniejsze strony.

  • _ga: Ciasteczko używane przez Google Analytics, które pozwala na identyfikację i rozróżnianie użytkowników strony. Jest wykorzystywane do zbierania anonimowych statystyk i pomaga zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze strony, co pozwala na optymalizację jej zawartości i struktury.
  • _ga_HS73X0XZZ5: Dodatkowe ciasteczko związane z Google Analytics, służące do zbierania danych o interakcjach użytkownika na stronie, które pomagają w dalszej analizie zachowań i preferencji odwiedzających.
  • _gcl_au: Ciasteczko używane przez Google Adsense do testowania skuteczności reklam na stronach, które korzystają z usług Google. Pomaga w optymalizacji wyświetlania reklam na podstawie wcześniejszych wizyt użytkownika na stronie.