Rozmowy poabsencyjne i korygujące – sprawdź, jak rozmawiać z pracownikami.

Wśród działań które może podjąć pracodawca, aby zarządzać absencją w swoim przedsiębiorstwie znajdują się rozmowy poabsencyjne i korygujące.

Warto je prowadzić z kilku względów – po pierwsze, dajemy czytelny sygnał o naszym zainteresowaniu. Szczere zainteresowanie ze strony pracodawcy, pozwala pomóc w trudnych sytuacjach – utrudniony dostęp do leczenia, wysokie koszty, problemy natury logistycznej. Jeśli mamy możliwość zaangażować się w tego rodzaju pomoc, to szczerze do tego zachęcam.

 

W przypadku zwolnień które rodzą pytania o zasadność i dodatkowo mamy podejrzenia co do sposobu ich wykorzystania, możemy w ten sposób zwrócić uwagę na zaobserwowane nieprawidłowości.

 

Istotną kwestią, jest zabranie głosu. Zazwyczaj zgoda oznacza milczenie, co w przypadku zauważalnych problemów z absencją, nie jest najlepszą postawą.

 

W przypadku rozmów poabsencyjnych ważne jest, aby prowadziła ją osobą, na której spoczywa własność tego procesu. W dużych firmach utarło się, że jest to dział HR. W naszej ocenie, skuteczniejsze są rozmowy w oparciu o osoby, do których faktycznie należy proces – bezpośrednich przełożonych. To oni mają największy wpływ na kształtowanie się relacji w grupie, nastawienie, czy też zaangażowanie w pracę. Własność problemu absencji powinna leżeć po stronie przełożonego, to on spędza z naszymi pracownikami najwięcej czasu i najlepiej ich zna. Dział HR powinien działać jako ewentualny doradca, źródło odpowiednich narzędzi i rozliczania procesu. Każdy sensownie wdrożony proces, powinien mieć punkt w którym można zbadać jego jakość, stąd potrzeba weryfikacji sposobu prowadzenia rozmów -rozliczenia procesu.

 

Ważną kwestią są kryteria prowadzenia rozmów poabsencyjnych – nie warto prowadzić ich dla całości absencji w firmie, powinno być to działanie realizowane w oparciu o wytyczone wcześniej progi i analizę nieobecności.

 

Rozmowy korygujące są wyeskalowaną formą prowadzenia rozmowy poabsencyjnej – stosujemy je wtedy, kiedy w trakcie kontroli zwolnienia doszło do naruszeń, pojawiły się nieusprawiedliwione nieobecności, lub inne niepożądane zachowania. Są one prowadzone w sposób indywidualnie dobierany do danego pracownika i problemu.

 

Ze względu na prowadzone w zakresie rozmów poabsencyjnych i korygujących szkolenia, posiadamy szerokie doświadczenie i wypracowany model, zapraszamy do współpracy.

 

Za chorobą pracownika zawsze idzie spadek odporności w firmie. Głównymi dolegliwościami, których doświadcza Twój biznes, stają się zmniejszona efektywność i wydatki na doraźne leki w postaci zastępstw. Przyda Ci się zastrzyk dobrych praktyk i recepta na zdrowe zasady! Zleć nam pojedynczą weryfikację zwolnienia lekarskiego i dowiedz się więcej o absencjach swoich pracowników! -> https://zamow.conperio.pl/
Kliknij i oceń
Polityka Prywatności
Conperio

Więcej informacji o Polityce Prywatności

Niezbędne pliki cookie

Ściśle niezbędne pliki cookie powinny być włączone przez cały czas, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje dotyczące ustawień plików cookie.

Na podstawie podanych ciasteczek, można je podzielić na ściśle niezbędne i opcjonalne w następujący sposób:

Ściśle niezbędne ciasteczka

  • moove_gdpr_popup: Ciasteczko zarządzające ustawieniami zgody na ciasteczka na stronie. Jest to kluczowe dla zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i RODO, ponieważ pozwala użytkownikom na personalizację i zarządzanie ich preferencjami dotyczącymi ciasteczek. Jest to niezbędne, aby strona mogła pamiętać preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
  • pll_language: Ciasteczko, które zapisuje wybrany język przez użytkownika, co jest niezbędne do zapewnienia spójności językowej podczas przeglądania strony.
Pliki cookie stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najpopularniejsze strony.

  • _ga: Ciasteczko używane przez Google Analytics, które pozwala na identyfikację i rozróżnianie użytkowników strony. Jest wykorzystywane do zbierania anonimowych statystyk i pomaga zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze strony, co pozwala na optymalizację jej zawartości i struktury.
  • _ga_HS73X0XZZ5: Dodatkowe ciasteczko związane z Google Analytics, służące do zbierania danych o interakcjach użytkownika na stronie, które pomagają w dalszej analizie zachowań i preferencji odwiedzających.
  • _gcl_au: Ciasteczko używane przez Google Adsense do testowania skuteczności reklam na stronach, które korzystają z usług Google. Pomaga w optymalizacji wyświetlania reklam na podstawie wcześniejszych wizyt użytkownika na stronie.